Kooperatif Başkanı Korkmaz, Haber 48 ekibinden Hasret Bakikol’un sorularını yanıtladı.
AKADEMİK KİMLİKTEN KADIN GİRİŞİMCİLİĞİNE
Kooperatifin kurucu başkanı Nazan Türkmen Korkmaz, aynı zamanda Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Bahçe Tarımı Programı’nda doktor öğretim üyesi olarak görev yapıyor.
Korkmaz, kooperatif fikrinin “meyve aşkı, gençlere rol model olma arzusu ve üretken kadınlarla birlikte üretim yapma isteği” ile doğduğunu belirterek, “Bu fikir bizi bugünlere getirdi.” dedi.
YEREL DEĞERLERİ DEĞERLENDİREN BİR KOOPERATİF
Kooperatifin birincil misyonunun, Ortaca’nın zengin tarımsal kaynaklarını farklı gıdalara dönüştürmek ve sağlıklı tüketim farkındalığı yaratmak olduğunu vurgulayan Korkmaz, “Kendimize ait bir bahçemiz yok ama çok verimli bir bölgedeyiz. Dolayısıyla değerlendirilemeyen meyvelere ulaşıyor, onları ekonomiye kazandırıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Özellikle kaktüs meyvesi gibi farkındalığı düşük ancak potansiyeli yüksek yerel ürünleri ön plana çıkardıklarını belirtti.
YARI MAMUL ÜRÜNLERDEN DONDURMAYA: KADIN ELİYLE ÜRETİM
Kooperatif, yarı mamul kuru ürünler, meyve ve sebze ürünleri ile birlikte don durma üretimi gerçekleştiriyor. Korkmaz, “Dondurma üretimimiz gayet başarılı şekilde devam ediyor. Amacımız yerelden başlayarak sağlıklı ürünleri tüketime sunmak.” dedi.
SOGEP PROJESİYLE BÜYÜYEN BİR GİRİŞİM
Ortaca’nın nar ve limon üretim bölgesi olmasından yola çıkan kooperatif, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı destekli ve Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) yürütücülüğünde bir SOGEP projesi yürütüyor.
Korkmaz, “Projemiz Valilik, Kalkınma Ajansı ve Ortaca Belediyesi’nin takibinde ilerliyor. Bu desteklerle üretim faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.” dedi.
KADINLARIN DAYANIŞMA HİKAYESİ
Dokuz kadınla kurulan kooperatifin bugün 30’un üzerinde kadınla gönül birliği içinde olduğunu belirten Korkmaz, “Kooperatifçilikte yol arkadaşlarınız değişebiliyor ama enerjimizi kaybetmeden 5. yılımıza ulaştık.” dedi.
Kooperatif, sadece üretim değil, aynı zamanda pazarlama ve online satış alanlarında da faaliyet gösteriyor. Ürünler arasında kurutulmuş limon, nar ürünleri, yöresel otlar ve el yapımı dondurma öne çıkıyor.
“FARKINDALIK YARATMAK EN BÜYÜK KAZANCIMIZ”
Korkmaz, hedeflerinin sadece üretim yapmak değil, aynı zamanda tüketim bilincini geliştirmek olduğunu belirterek “Çok güzel ürünler ortaya çıkıyor ama tüketimle ilgili sıkıntılar var. Biz bu anlamda farklı seçenekli ürünler geliştirerek farkındalık yaratmaya çalışıyoruz|” dedi.
Yorumlar
Kalan Karakter: