51 Ülke Dijital Oyun Kampı İçin Türkiye'de Buluştu
Uluslararası dijital oyun kampına 51 ülkeden 600 bilişimci Türkiye'de buluştu.

Dijital içeriğin nabzı Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon üssü Bilişim Vadisi’nde atıyor. Oyun geliştirme yaz kampına katılan 51 ülkeden 600 kişinin tasarladığı yeni nesil oyunlar yatırımcılara sergilenecek.

Türk oyun geliştirme ekosistemine destek vermek amacıyla kurulan DIGIAGE, düzenlediği kamplarla sektöre insan kaynağı kazandırmayı, kamu ile sektör arasında köprü olmayı ve oyun stüdyolarının gelişimine katkı sunmayı hedefliyor. Online olarak yapılan DIGIAGE’in kış kampının ardından bu kez hibrit formatta DIGIAGE Oyunla Gelecek Yaz Kampı gerçekleştiriliyor.
Bilişim Vadisi Genel Müdürü A. Serdar İbrahimcioğlu, Dijital animasyon ve oyun ekosistemini geliştirme amaçlı olarak 2019’dan bu yana DIGIAGE kampları düzenlediklerini belirterek “Katılımcılarımız, 10 gün boyunca oyun geliştirme, grafik tasarımı ve senaryo üretimi alanlarında eğitim alacaklar. Son gün yapacağımız demoday ile girişimci adaylarımızı yatırımcılarla buluşturacağız.” dedi.
İbrahimcioğlu, kampı bu sene ilk kez fiziki olarak uluslararasına açtıklarını kaydederek “Hedefimiz önümüzdeki yıllarda çok daha fazla oyun geliştiricisini Türkiye’nin Bilişim Vadisi’nde DIGIAGE Yaz Kampları’nda buluşturmak.” diye konuştu.
Kampın uluslararası bir boyutunun olduğuna dikkat çeken İbrahimcioğlu, takımları oluştururken farklı şehirlerden, ülkelerden katılımcıları bir araya getirmeye özen gösterdiklerini söyledi ve “Yani takımlar aslında sadece farklı şehirlerden ve sadece aynı şehirdeki farklı insanlardan değil uluslararası konseptle beraber bir araya gelmiş, sadece multi disipliner değil multi kültürel takımlar haline gelmiş olacak.” dedi.
Katılımcılardan Fatma Erdem, Selçuk Üniversitesi’nde çizgi film ve animasyon bölümünde okuduğunu belirterek “20 yaşındayım. Buradan istediğim görselleri ve hikayesi olan bir oyun yapabilmek.” derken Mustafa Kemal Oğuz, “Ankara’dan geliyorum. Çankaya Üniversitesi’nde bilgisayar mühendisliğinde 2. sınıfa geçtim. Kendimi geliştirmek ve çevre edinmeyi bekliyorum. Sektörde şu an hali hazırda çalışana insanlarla Etkileşim ve ağ kurmayı hedefliyorum.” ifadelerini kullandı.
Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi Ebrar Cırık, “Henüz teknik bilgim çok yok ama ortamı görmek için katılayım dedim. Henüz kesin bir hayalim yok. Daha ikinci sınıf olduğum için sektörü tanımaya çalışıyorum. Bu tip organizasyonlar daha öğrenciyken insanları bilgilendirdiği için bu yaşta biz kendimiz geliştirebiliyoruz.” sözleriyle duygularını açıkladı.
Kamp katılımcılarından İstanbul Aydın Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Öğrencisi İclal Sohan, “Kendi bölümümü tanımak, buradaki insanların çalışma potansiyellerin görmek, aynı zamanda yazılım algoritmalarını keşfedebilmek için buradayım. Buradan beklentim, kendi mesleğimi tanıyabilmek öncelikle.” değerlendirmesinde bulundu.
Oyun ekosistemindeki yaklaşık 600 yazılımcı, tasarımcı, senarist, yayıncı, öğrenci, reklamcı ve yönetici kampta yer alıyor. Global iş birliği anlayışı ile fiziki ve online olarak bir araya gelecek olan tasarımcılar, 10 günlük kamp boyunca projelerini tasarlayarak uluslararası jüriye sunacak. Oyun Senaryosu-Metin, Oyun Karakter Tasarımı-Grafik Animasyon ve Oyun Mekaniği-Yazılım olmak üzere üç kategoride üretim yaparak kendilerini gösterecek.
HyperCasual oyunlar başta olmak üzere midcore ve consol projeleri ile metaverse, blokchain, NFT ve VR oyun projeleri gibi yeni nesil içerik fikirleri de kampta hayat bulacak. Yaklaşık 50 takım, 70’in üzerinde oyun tasarlaması beklenen kampta takımların ortaya çıkardıkları yeni oyun fikirlerinden bazıları DIGIAGE tarafından desteklenecek. Bu fırsatlar sayesinde uluslararası bağlantı ve iş gücü paylaşımı sağlanacak. Türkiye’nin dünyaya sunduğu oyun üretim gücünü büyüyecek ve tasarım ihracatı imkanları ortaya çıkacak. Yeni stüdyolar ortaya çıkmasına imkan verecek.
Kampa katılan gönüllüler ve üniversitelerin dijital oyun tasarımı bölümü öğretim görevlileri, program sürecinde yüz yüze ve online olarak tasarımcıların sorularına cevap verecek. Katılımcıların yaptıkları tasarımlar hakkında yorumlar yaparak içeriklerini geliştirmelerine yardımcı olacak. Katılımcı, çadırlarda kalarak hem eğlenecek hem de üretecek.
Yorumlar
Kalan Karakter: