Sektöründe dünyanın en büyük ilk on şirketi arasına giren Türk şirketi!

Kapı, parke ve plaka ürün gruplarıyla ülkemizde mobilya sektörünün lokomotifi olma özelliğine sahip olan Yıldız Entegre, orman ürünleri sektöründe dünyanın en büyük ilk on şirketi arasında yer aldı.

İSO’nun Türkiye’nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu Raporu’na göre Türkiye’nin en büyük 21. sanayi şirketi olan kuruluş, küresel rekabette de son derece güçlü bir konuma sahiptir.

Yüzde 55 oranında büyüme hedefi

2021 yılında 15 milyar TL ciro elde ederek sektör lideri olan Yıldız Entegre, ülkemizin en büyük şirketleri arasında yer alıyor. Pandemi döneminde büyük atılım gerçekleştiren kuruluş 2022’de yüzde 55 oranında büyüyerek 23 milyar TL’lik bir ciroya erişmeyi hedefliyor.

Aralarında Romanya, İtalya, Almanya, İngiltere, İspanya, Fransa, Polonya, ABD, Kanada, İsrail, Fas, Tunus, Cezayir, Libya, Mısır, Suudi Arabistan, Irak, Gürcistan, Litvanya, Rusya, Ukrayna’nın da olduğu 70’ten fazla ülkeye ihracat yapan Yıldız Entegre toplam satışlarının yüzde 15’lik bir oranını ihracattan elde ediyor. Bazı ülkelerde ihracatın yanı sıra iş modelleri de geliştiriyor.

14 bin m3 levha üretim kapsitesine sahip olan kuruluşun 3 bin çalışanı var. Parkede VarioClic ve TerraClic, Kapıda VarioDor ve Plaka’da Yıldız Trend markaları adı altında üretim yapıyor. Kartepe, Romanya, Slovenya , Akdeniz, Akhisar, Mudurnu, Uzunbey ve Başiskele olmak üzere sekiz üretim tesisi bulunuyor. Her yıl, Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına yaklaşık 25 milyon TL’lik kaynak ayıran Yıldız Entegre’nin bu bölümlerinde farklı iş disiplinlerinden 50’ye yakın çalışanı bulunuyor.

İş modeli

Yıldız Entegre orman ürünleri sektöründeki tüm oyuncular gibi ağırlıklı olarak B2B ) Business to Business) iş modeliyle çalışıyor. Ticaretini bayiler aracılığı ile gerçekleştiriyor. Mimarlar, iç mimarlar, tasarımcılar, müteahhitler, marangoz ve parke ustalarına yönelik çalışmalarla markasını yönetiyor.

Son dönemde, nihai tüketiciye yönelik olan ürün geliştirme, satış ve pazarlama çalışmalarına da ağırlık veren kuruluş müşteri araştırmalarına kaynak ayırıyor. Stratejilerine ve markalarının vizyonuna bu doğrultuda yön veriyor.

Kuruluş, düzenli olarak müşteri memnuniyetini ölçümleyerek belirlediği gelişim alanlarına yönelik olarak yaptığı çalışmalarla memnuniyet oranını yüzde 85’e çıkarmayı başarmış durumda. 2018-2021 yılları arasında, şirketin parke marka bilinirliliği %13’ten %33’e; kapı markası Variodor ise %27’den %42 ‘ye yükselmiş.

Yıldız Eentegre, bu yıl özellikle parke ve kapı gibi son tüketiciye yönelik ürünlerde hedef kitleye yönelik iletişim çalışmalara ağırlık veriyor. 360 derece iletişim stratejisini benimseyerek kapsamlı iletişim çalışmaları yürütüyor.

Kazancını yatırımlara yönlendirerek büyüyor

Yıldız Entegre, 2000’li yıllarda başlattığı kurumsallaşma yolculuğu sayesinde profesyonellerin yönetiminde ilerlemeye devam ediyor. Ailenin dördüncü nesil üyeleri yöneticilerle uyum içinde çalışarak küresel pazarlarda dinamik bir biçimde rekabet ediyorlar.

Sürekli olarak yatırım yapan, kazandığını kendi işinin gelişmesi için kaynak olarak kullanan Yıldız Entegre ülkemizin sanayisi için de mükemmel bir rol model sunuyor. Bu yıl Uzunbey Tesisi’ni satın alan kuruluş bu hamleyle 1.750 m3/gün MDF, 2.000 m3/ gün YL, Parke, Melamin kaplama tesisleri, Emprenye, Tutkal üretim tesislerini bünyesine dahil etti.

Yıldızlar Yatırım Holding bünyesinde yer alan Yıldız Entegre Port, Yıldız Entegrenin ilk limanı olarak faaliyete girmeye hazırlanıyor. Limanın Yıldız Entegre’nin tedarik süreçlerine büyük katkı sağlaması bekleniyor.

Yıldız Entegre çevredeki ayak izini azaltmak için de yatırımlar yapıyor. Örneğin, Ekim ayında devreye giren Akhisar GES güneş panelleri yatırımıyla. tesisin elektriğinin yaklaşık yüzde 15’i yenilenebilir enerjiden sağlayacak. Aynı şekilde, Kartepe’deki tesiste de enerji tasarrufu sağlayacak yatırımlar sürüyor.

Türkiye Yıldız Entegre Pandemi sanayi şirketi ihracat